سلام دوستان.
من همیشه قبل از سفرهام کامنتهای این سایت رو میخوندم که خیلی کمکم میکرد.
خرداد۹۶ با همسرم رفتیم استانبول که یه تجربیاتی نه چندان خوب برام حادث شد که بهتر دیدم در اینجا به اشتراک بگذارم شاید به سفرهای بعدی کسی کمک کنه.
ما اواخر اردیبهشت نفری دو میلیون و چهارصد واسه پنج شب هتل چهار ستاره و پرواز تابان به آژانس مسافرتی سیران گشت واقع در خیابان تخت طاووس پرداخت کردیم به امید سفری متفاوت با سفرهای قبلی.
جالب توجه اینکه دوستمون و همسرش دو روز بعد از ما با نفری یک میلیون و چهارصد هتل چهارستاره با پرواز ترکیش گرفتند.
در برگه قرارداد ما ذکر شده بود ترانسفر فرودگاهی و یک گشت شهری همراه با نهار بصورت رایگان انجام خواهد شد. وقتی از خانم مسوول ثبت نام ما در شرکت سیران پرسیدم اگر به مشکلی با سرویس دهی در ترکیه برخوردم چه اقدامی انجام دهم گفتند به شماره شرکت پی ام بده و ما رسیدگی می کنیم.
چشمتون روز بد نبینه؛ هنگام ورود به فرودگاه کسی که اسمش رو بعنوان تور لیدر به ما داده بودند گفت شرکت اسمی از شما وارد نکرده و بعد از ۳ ساعت معطلی در فرودگاه و کلی این در اون در زدن تور لیدر یکی از گروههای دیگر مارا به هتل رساند. یکساعت بعد یک تور دیگر به امید انکه گشت یا بلیط کشتی از او خریداری کنیم ساعت دو و نیم شب به لابی هتل ما امد و گفت من تور لیدر شما هستم اگر قصد خریدن گشت دارید با من هماهنگ کنید.
روزهای بعد ما خودمون با دوستامون بیرون می رفتیم و می گشتیم و هیچ بلیطی از اینها نخریدیم. تا اینکه طبق ساعتی که شب قبل از پرواز بازگشت با تور لیدر هماهنگ کرده بودیم از ۶ ساعت قبل از پرواز (آژانسهای استانبول معمولا میگویند ۵ ساعت قبل در لابی هتل باشید ولی ما یکساعت هم زودتر حاضر شدیم تا تکرار ترانسفر ورود رخ ندهد)در لابی هتل منتظر بودیم ولی همه آژانسها دنبال مسافرانشان آمدند بغیر از ما. سرانجام بعد از دوساعت زنگ زدنهای مختلف منجمله تلفن کارگزار شرکت پردیس تراول که نماینده سیران در استانبول است و بعنوان پاسخگوی ۲۴ ساعته در برگه نام برده شده بود به ما گفتند مشکل ناهماهنگی از شرکت سیران گشت تهران بوده است و شما نباید با ما دعوا کنید و الان بعنوان یک ایرانی به هموطن خودم که در اینجا به مشکل برخورده میگم خودتون با اتوبوس یا تاکسی برید که از هواپیما جا نمونید وگرنه هیچکس مسوولیت از دست دادن پرواز و هزینه اقامتتان در هتل را نخواهد پذیرفت.
سرانجام ما خودمان با اتوبوس به فرودگاه رفتیم چون تاکسی حدود صد هزار تومان هزینه داشت.
علیرغم پی ام های مکرری که به شرکت فرستادم و بعدا فهمیدم همه آنها به دستشان رسیده ولی کسی آنها را نخوانده است هیچ جوابی برای من ارسال نشد. موقع برگشت با مسولین شرکت مکررا صحبت کردم ولی طی ماه اول فقط می گفتن فلانی که رییسه نیست و فلان خانم مرخصی است ولی بالاخره چند روز قبل آب پاکی روی دستم ریختند و گفتند: خدمات رایگان لطف ما به شما بوده و شما نمی توانید بگویید چرا انجام نداده ایم چون ترانسفر فرودگاهی وظیفه ما نیست. حتی اگر شما نمیخواستید از کشتی و گشت استفاده کنید باید یک بلیط از تور لیدرها میخریدید تا آنها هم موقع ترانسفر دنبال شما بیایند چون وقتی شما پول را به ما می دهید ما فقط به کارگزار استانبول و آنهم مبلغ ناچیزی می دهیم یعنی تور لیدرها چشمشان دنبال بلیطهایی است که از آنها میخرید.
داستان من در اینجا پایان می یابد ولی چند نکته:
- اگر کسی می داند طرح شکایت به کدام مرجع بازرسی می تواند این شرکت را تنبیه کند من را راهنمایی کنید تا مانع از تکرار اینچنین وقایعی گردیم
-بنظرم بهترست حتی الامکان تور ارزان تهیه کنید و مابقی پول را هنگام نیاز در سفر به عنوان کرایه تاکسی یا انعام به تور لیدرها هزینه کنید. بدین ترتیب افراد وظایفشان را انجام میدهند و شما لذت کافی از سفر خود خواهید برد. در غیر اینصورت بدلیل کمبود نظارت آژانسهای بی مسولیت وقتی پول را بگیرند دیگر اسم شما را هم نمیشناسندو شما خودتان می مانید و احساس زایل شدن حقتان.
در خاتمه به دوستای خوبم میگم کل سفر علیرغم تمام این مشکلات به ما خوش گذشت و باز هم برنامه ریزی مسافرت داریم. البته این سری با یک آژانس مسافرتی معتبر.
به امید سفرهای خوب واسه همه دوستان