سلام عزیزم
اینجا گروه دروس فقهی نیست و شما اصول فقه نخوندید که براتون توضیح بدم اشکالی که به پاسخ استاد گرفتید وارد نیست و دلیلی که براش اوردید (مثالی که زدید) قیاس باطلی هست. نهایتا اگر قیاس هم درست باشه در فقه شیعه حجت نیست.
من دیروز از دوستان عزیز این گروه خداحافظی کردم و الان باز خداحافظیم را تکرار میکنم
فقط از این جهت هم در گروه به پیامتون پاسخ دادم تا دوستان با مثالی که زدید دچار شبهه نشن و به راحتی با قیاس و تمثیل و ظاهر قضایا حکم صادر نکنند.
همانطور که در قضیه درمان و بیماری این پزشکان و متخصصان هستند که طبق بیماری شخص دارو و راه درمانی تجویز میکنند.
صدور حکم در مسائل شرعی نیز متخصص خودش رو داره و به این راحتی که شما ازش حرف زدید نیست.
دیگه رجوع به متخصص در هر امری یا در امور دینی به عقیده هرکس بستگی داره و هیچ اجباری نیست.
اینجا یک سوال شرعی مطرح شد
یک پاسخ شرعی نوشته شد
هرکسی عقیده ش با دیگری فرق داره جای اینهمه ناراحتی و دلخوری نداشت
موفق و پیروز باشی
خدانگهدارت