اولین و یکی از مهمترین گامها برای اینکه بتوانید با توجه به پرسونا و سلیقه ی مخاطبتان محتوا تولید کنید، تعریف دقیق خواسته شما از بازاریابی شبکههای اجتماعی است
برای این کار بهتر است تا اهدافی که قابل دسترسی هستند را انتخاب کنید. برای مثال جذب یک میلیون فالور برای اینستاگرام برند شما خواسته ای دور از ذهن است.
با تعیین اهداف واقع گرایانه و قابل دسترس، شانس شما برای اجرای کامل برنامه ای که تعریف میکنید بیشتر است.
به همین دلیل در استراتژی بازاریابی خود برندها نباید حضور در تمامی شبکههای اجتماعی را در دستور کار قرار دهند. باید با توجه به اهداف برند خود موثرترین تبلیغات در شبکه اجتماعی را انتخاب نموده و در آن ها حضور پیدا کنید.