نتایج این تحقیقات که توسط پژوهشگران ایالت فلوریدای آمریکا صورت گرفته و به تازگی در نشریه علمی اینتلیجنس منتشر شده است، نشان می دهد که آموزش های والدین کمتر از ارتباطات ژنی در ارتقای هوش کودکان تاثیرگذار است. نتیجه ای که از یافته های این تحقیقات استنباط می شود، این است که هیچ چیز به اندازه ژنتیک در میزان هوش کودکان موثر نیست. طبق این تحقیقات، آموزش والدین تاثیر چندانی بر ضریب هوشی کودکان ندارد و اساسا این ژنتیک است که ضریب هوشی کودکان را تعیین می کند.
این گروه از محققان آمریکایی تحت هدایت پروفسور بیور روابط میان رفتار آموزشی والدین با بچه ها و میزان هوش بچه ها در سن بلوغ را مورد بررسی قرار دادند و همین تحقیقات را بر روی یک گروه از بچه های تعمیدی نیز به اجرا گذاشتند. یافته های این تحقیقات نشان داد که تاثیر رفتار آموزش والدین بر میزان هوش بچه ها در دوره نوجوانی و پس از آن در دوره بلوغ، جزئی است. پروفسور بیور و همکارانش به این نتیجه رسیدند که در واقع پدر و مادرهای برخوردار از ضریب هوشی بالا، با رفتار و روشهای آموزشی خود در ارتقای میزان هوش فرزندان خود تاثیرگذار بوده اند. محققان آمریکایی در عین حال تاکید کردند که این تحقیق و نتایج به دست آمده به معنای آن نیست که باید از آموزش کودکان صرفنظر کنیم چرا که رفتار و آموزش والدین می تواند به توسعه زبانی و نوشتاری کودکان کمک کند.
منبع: واحد مرکزی خبر