محققان دریافتند که از هر هشت دانش آموز راهنمایی و دبیرستان یک نفر باورهای منفی قوی درباره مدرسه ابراز میکند و آن را خسته کننده و کم ارزش توصیف میکند. کسالت مدرسه ممکن است نشانه ای از ذهنیتهای درونی، موقعیتهای بیرونی یا یک چالش عاطفی عمیقتر باشد که شامل:
- علاقه یا انگیزه محدود در یک موضوع خاص
- عدم تطابق بین توانایی دانش آموز و مهارت مورد نیاز برای تکمیل یک کار
- ارزش درک شده پایین از آنچه آموزش داده میشود
- جدایی و نارضایتی
- درماندگی و اندوه
- افسردگی، اضطراب، بی تفاوتی
چگونه به کودک کمک کنیم تا از مدرسه رفتن لذت ببرد؟
با پرسیدن اینکه آیا خستگی یک «مشکل همیشگی» یا «گاهی اوقات مشکل» است ببینید که آیا خستگی فراگیر است یا موقعیتی. به عنوان مثال میتوانید بپرسید: آیا در طول روز مدرسه زمانی وجود دارد که حوصله شما سر نرود؟
نتیجهگیری:
برای اینکه بفهمید آیا این یک مشکل اخیر است یا یک مشکل مداوم بپرسید: اولین بار چه زمانی مدرسه برای شما خسته کننده بود؟ اغلب اوقات دانشآموزان میگویند که مدرسه در یک زمان «خستهکننده» شده است که میتواند نشاندهنده یک مکانیسم محافظتی باشد.
منبع: