-بر اساس راهنمای فاصلهگذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در آرایشگاهها در دوران کرونا، نحوه نوبتدهی به مشتریان باید به صورت تلفنی یا اینترنتی و به گونهای باشد که حداقل افراد در سالن انتظار آرایشگاهها حضور داشته باشند، بهطوریکه فاصله حداقل یک متر بین افراد رعایت شود.
-استفاده از شیلد و عینک حفاظتی، ماسک و روپوش برای آرایشگر ضروری است و در هنگام صحبت کردن با مشتری و یا همراهان مشتری باید فاصله حداقل یک متر رعایت شود.
-به گزارش ایسنا مقرر شده وسایل غیر ضروری در سالن انتظار مشتریان و سایر قسمتهایی که مشتریان در رفت و آمد هستند به حداقل برسد و شستوشوی سر و صورت مشتریان، با رعایت بهداشت و داشتن دستکش مناسب برای هر مشتری و شیلد صورت برای آرایشگر قبل و پس از آرایش و یا رنگ کردن مو انجام شود.
-در مورد مشتریان هم باید از پذیرش افرادی با علایم تب، سرفه، گلودرد و تنگی تنفسی خودداری شود؛ استفاده از ماسک ساده پشت گوشی نیز برای مشتریان الزامی است.
بیشتر بخوانید چگونه می توان از موها در برابر ویروس کرونا محافظت کرد؟
-بعد از هر اصلاح، تجهیزات باید ضدعفونی شود.
- آرایشگاهها موظفاند در قسمت مشخص آرایشگاه محلولهای ضدعفونی دست یا امکانات شستشوی دست با آب و صابون قرار دهند، بهطوری که شاغلین و مراجعه کنندگان به آن دسترسی داشته باشند.
-بعد از هر اصلاح/آرایش نیز سطوح و تجهیزات مورد نیاز در آرایشگاهها با آب و مواد شوینده و سپس استفاده از مواد گندزدای مناسب الکلی باید تمیز شود.
- دستگیره در ورودی آرایشگاه، کلید و پریزها و راه پله و سایر سطوحی که در معرض تماس مشترک است هم باید مرتب گندزدایی شوند.
-فضای عمومی آرایشگاهها باید دارای تهویه مناسب باشد، بهطوریکه هوای تازه همیشه جریان داشته باشد.