2777
2789
عنوان

خاطره اولین........

892 بازدید | 32 پست

جلسه رانندگی من 


استاد خییلی حوصله داشت خدایششش اومد دو ساعت قشنگ از همون دقیقه اول گفت بشین صندلی تنظیم کن راحت توضیع داد این کلاچ این وسطی ترمز و اخری به راست گاز و همین روشن کن کلاچ تا اخر دنده از ان بزن رو یک بعد کلاچ کم کم وردار اخرش که ورداشتی بزن رو گاز یه ذره راه بیایی از جدول فالصه بگیری یکم بعد اومدی ریل از جدول فاصله داری یکم بیشتر گاز بده و رفتیمو رفتیم خیلی حوصله  داشت واقعا و چیزای کع یاد گرفتم این بود چطور دنده  عوض کنم خوب هر بار نیاز کلاچ تا اخر ببرم عوض کنم بعد کم کم ول کنم و خوب موقع دور برگردان نیازه دنده از دو بره یک بعد بپیچی خوب من قبل اش گاز رو ول میکردم کلاچ تا اخر بعد یکم پیچیدن و نصفه که رسید تازه عوض کردن دنده رو یک و کلاچ رو تا نصف اوردن که همین خودش سرعت میداد و فرمون رو بیشتر چرخوندن همین اخه کلاچ در دنده یک حکم ترمز رو هم داره و خوب موقع پیچیدن تا نصفه بهش از بر میداشتم و فرمون رو بیشتر میچرخوندم همین دیگه کافی بود و  حل بود و چیز دیگر اینکه بفهمم چطور باید در خیابون رفتار کنم یعنی تا حای ممکن تو ریل خودم باشم چیزی جلوم اومد ریل عوض نکنم صبر کنم بره بعد ادامه بدم البته اینده بغل رو نگاه کنم اگه کسی نبود مشکلی نیست ریل عوض کنم و برم اونجا و جلوتر که رفتم چیزی نبود در ریل قبلی باز برگردم اون ریل برا خودم همین و اینکه موقع فرمون بدونم چطور و چقدر بچرخم اخه فرمون باید بدونی چندمکان میچرخونی بعد هر جور بهترین مقدار چرخوندن هست تو مغز نگه داری خوب انحراف های نرم یه ذره اما مثلا دور برگدان تقریبا تا هفتاد درصد که چهل تاشو تا نصفه میری که قراره دنده عوض کنی بره یک وبا  کلاچ سرعت بدی با یکم ول کردنش و از چهل ببری هفتاد و خوب اینکه فرمون رو انثدر زیاد نچرخونی که موقع برگشتن کلی طول بکشه برگرده بزنی به چیزی و خوب سریع برنگردونی چون ممکنه زیاد برگردونی و کنترول نداشته باشی بهرجاال یکم سرعت هست بزنی ماشینی یا ادمی یا اگه عرض خیابون کوچیک هست بزنی جدول و فرمون رو بازی باهاش ندی مثلا دوچرخه یا موتور با یه میلی فرمون میتونند بخورن به بدنه و حق تقدم موقع ای که از بغل یه راهی هست کسی دداره میاد با توعه و اون باید وایسه تو بری بعد حرکت کنه نیاز نیست ریل عوض کنی اگه نزدیک باشه فقط سرعت کم کنی که در دنده یک سرعت رو میشه با ترمز و کلاچ کم کرد و حتی کم کردن گاز ولی دنده دو با ترمز و ول کردن گاز دنده دو اصلا خوب نیست با کلاچ کم کنی 




شماهم بگید 

  درخواست دوستی از هر جنسیتی   (ممنوع)

عمم اومد دنبالم گفت بیا بریم یادت بدم آنقدر روز خوبی بود رفتیم کوه همون روز اول😐

با دنده سه میرفتم خداشاهده🤣🤣🤣💔

دیگه هیچی الان توسن 17سالگی بهترین راننده شهرم فک کنم 14سالم بود اونموقغ

وزن فعلی:۶۸ وزن هدف:۵۶ عضو گروه آبی💙💫

مامان ها تو روخدا اگه بچه هاتون مشکل گفتاری و رفتاری دارن سریعتر درستش کنید.

امیر علی من پنج و نیم سالش بود ولی هنوز خوب حرف نمیزد😔😔 فک میکردم خودش خوب میشه. یکی از مامان ها خدا خیرش بده تو اینستا تا آخر عمر دعاش میکنم پیج اقای خلیلی و خانه رشد رو برام فرستاد.

الان دارم باهاشون درمان آنلاین میگیرم. امیر علی خیلی پیشرفت کرده🥹🥹 فقط کاش زودتر آشنا میشدم. خیلی نگرانم مدرسه نرسه. 

یه تیم تخصصی از گفتار و کار درمان و روانشناس دارن، هر مشکلی تو رشد بچه هاتون داشتین بهشون دایرکت بدید. 



عمم اومد دنبالم گفت بیا بریم یادت بدم آنقدر روز خوبی بود رفتیم کوه همون روز اول😐 با دنده سه میرفتم ...


  


با چه ماشینی ؟


چقد طول کشید 


سوالی داشتم میتونستم ازت بپرسم؟ من امروز اولین جلسه ام بود 

  درخواست دوستی از هر جنسیتی   (ممنوع)

چیزای دیگه ای هم که یاد داد این بود اینکه بفهمم به نسبت محیطی که درش ام و مسیری که میرم چیکار کنم خوب مثلا اگه ثابت در یه جا پارک ام روشن کنم اینه بغل نگاه کنم کسی نباشه و خوب کلاچ تا اخر دنده از خلاص بزنم یک و کلاچ رو کم کم ول کنم گاز بدم همین و یه ذره باشه و فرمون بچرخونم همین و بس تا بیام تو ریل فالصه از نظر جدول و ایتا بعد یراست مستقیم برم جلو همین که با گاز دادن شدنی هست و هرجا خواستم سرعت کم کنم گاز ول میکنم یا یه ذره یه ذره ترمز همین یا کلاچ گرفتن که در  دنده یک حکم تمرز رو داره خوب در مورد چرخیدن هم خوب اگه کوچک باشه با همون نده میشه یا یک یا دو اگه بزرگ باشه مثل دوربرگردان خیلی نیاز به چرخش خوب باید دنده یک بزنی پس یعنی وسط اش بری و بزنی یک و با ول کردن کلاچ ادامه بدی همین پس اگع بزرگ ننباشه و نرم طور باشه حتی دنده دو هم باشی فقط سرعت کم کن فرمون مثداری بچرخون همین بهحرال چه دنده یک چه دو برا چرخیدن نیازه بهرجاال سرعت کم بشه خوب اگه بزرگ نباشه اون چرخیدن و مثلا دایره نباشه لوزی باشه خوب بیا فقط سرعت کم کن نه دنده رو هم عوض کن همین و چیز دیگر اینکه فرمون رو اروم ول کن که جای باشه بتونی کنترول کنی 

  درخواست دوستی از هر جنسیتی   (ممنوع)
چیزای دیگه ای هم که یاد داد این بود اینکه بفهمم به نسبت محیطی که درش ام و مسیری که میرم چیکار کنم خو ...



راستی اگهع کلاج رو موقع عوض کردن دنده یهو برداریم فرتی خاموش میشه البته فقط در دنده یک 



تازه موقع راافتادن هم ترمز دستی رو میاریم پایین و کلاچ تا اخر بعد دنده یک و کم کم ول میکنیم و نک انگشت پا گاز میدیدم و سعی میکنیم با کج کردن فرمون ریل عوض کنیم که از جدول بریم کنار و درجا بریم تو مسیر جلو رفتن همین و خوب کلاچ تو یه درصد خاصی نیروه میده قرار نیست کم کم بیاریم صفر نه تا وقتی سه چهار متر با هخون درصد نرفتیم ول نمی کنیم کلاچ رو تازه کردیم هم باید اروم 

  درخواست دوستی از هر جنسیتی   (ممنوع)
چیزای دیگه ای هم که یاد داد این بود اینکه بفهمم به نسبت محیطی که درش ام و مسیری که میرم چیکار کنم خو ...

پس جا های که خیلی هست باید دنده عوض بشه و موقع دوربرگردان یکی از این مثال ها هست که با خود کلاچ ما نیروه محرک میدیم همین اما کوچک ها گاز کم کردن در هر دنده یک یا دو و چرخش همین 

  درخواست دوستی از هر جنسیتی   (ممنوع)
پس جا های که خیلی هست باید دنده عوض بشه و موقع دوربرگردان یکی از این مثال ها هست که با خود کلاچ ما ن ...[/QUOTE]


[QUOTE=216276711]پس جا های که خیلی هست باید دنده عوض بشه و موقع دوربرگردان یکی از این مثال ها هست که با خود کلاچ ما ن ...

و سر دنده یک اگه با اون بخوایم بپیچیم مجبوریم حتمی با نیروه کلاچ بریم چرا چونکه قانونش اینه سه چهار متر با نیروی کلاچ بعدش گاز خوب اونجا تازه کردم یک سر دور برگردن پس سه چهار متر کلاچ همین و یه نیش گاز که کمکی باشه برا نیرو محرک و قضیه اینه که باید حواس ام باشه چقدر کلاچ خلاص می کنم  و اینو بدون سر دور برگرردان معمولا دو دور میزنی پس دوتا به راست برگردون حواست باشه موقع دور دوم برگردوندن انقدر نباشه که یکم به بغل یا اون بغل یا این بغل سرایت کنه دور دوم اش رو نرم تر برگردون که کنتروال بیشتر بشه که دقیقا صاف کنی 9.15 همین 


.......................................

اگه دوتا چیز مترحرک بغل خودت  که فاصله یک و نیم ندارن داری مبحث دور نزن جلو نرو صبر کن خودش می‌ره دور زدن چی محسوب میشه خیلی جلو پریدن ریل عوض کردن سریع تر گذر کردن تا هنوز نیومده مثلا اینا اون مثال زن چادری و پژوه بغل خودم 

..............................


تقریبا تو همینا مشکل دارم
کسب مهارت نیم کلاج، یادگیری حرکت لاک پشتی، رانندگی در ترافیک شهری، تمرین حرکات مهارتی، یادگیری مدیریت چرخش فرمان، کسب مهارت رانندگی در بزرگراهها، شناخت علل تصادفات، کسب آرامش در رانندگی، اجرای تکنیک پرواز، شکستن شاخ غول (اصطلاح گام آخر)


خوب نیم کلاچ = اینکه در دنده یک مجبوری حتمی سه چهار من هر جوری شده با نیم کلاچ بری که میتونی یه نیش گاز هم بهش اضافه کنی و خوب اون پیامه پاک شد ولی خلاصه شو می نویسم خوب تحلل نکن موقع تست اینکه کجا قدرت نیرو شو بهم میده ابدا تحلل نکن 90 نداد برو هشتاد 80 نداد برو 70 پس چند کار نکن باز نکن یعنی یهو 90 بری 60 بعد 80 یا یهو ول نکن 90 بری 10 ولی نگه هم ندار از 90 چند قانیه کلا وقتی مبینی نداره یعنی نداره دیگه پس موندن به چه حاصل ؟


در مورد گاز  هم موقع دنده عوض کردن خوب موقع عوض کردن یه گاز بده بحث نگه داشتن هم نیست یه گازی بده بعد کلاچ تا اخر بعد تازه ول کردن گاز و دنده عوض و بعد ول کردن کلاچ و باز گاز نه اینکه گاز ول و کلاچ تا اخر یا گاز نگه کلاج تا اخر بعد دنده عوض و کلاج ول هنوز گاز رو نگه داشتی 


حق تقدم  = در راههی که بغل ات دارن میان تو ریل تو از بغل راست یا چپ با توعه برو جلو کم هم نکن نگران نباش باید بیستند همین 



  درخواست دوستی از هر جنسیتی   (ممنوع)

هرچی تا الان تو تلرگام نوشتم رو اضافه می کنم بعدا موقع اش بخش اضاقه می کنم به عنوان پتانسیل بخش حالا در یه مجموعه ای میره خودش دیگه نمیخوام اونا پودر شه و نمیخوام اول بسازم بعد اینارو اضافه کنم میخوام اونارو فردا از اونجا یکجا یکم بهش اضافه کنم بیارم اینجا بعد تازه از ویس شروع کنم از صفر وسطاش هر بخش نوشتم که جز اطلاهات اینا بود ترکیب با ویس و حرفای خودم و مقدار فکر خودم همین   

  درخواست دوستی از هر جنسیتی   (ممنوع)

مهم ترین نکات این بود که وایسادن خوب کم کردن یعنی گاز و 

خوب وایسادن حالا دنده دو خوب نزدیک شدن ول کردن گاز و کلاچ تا آخر  ترمز در حد بیست درصد که مقدار زیادی باز کمتر کنه و موقعی که جوری فرمون رو کج کردی و کنار جدولی چیزی هستی یعنی صاف اونجای که میخواستی وایسادی بزن رو چهل درصد یه اایست کنه قبلی مال کم کردن سرعت بود این مال ایست کردن همین و خلاص کردن دنده و ترمز دستی همین 


 برای حرکت کردن ماشین هم اول چک کردن اینه جلو بغل اینا بعد کمربند بعد چک خلاص بودن دنده بعد ترمز دستی بعد یه کلید تا صدای پمپ بیاد آخه کلید دو مرحله داره اول سیستمی بعد صدای پمپ تموم شد آخری که می‌ره روشن کردن و بعد کلاچ تا آخر و یکم میاریش از صد میاریم ۷۰بکم نیروی رانش میده با فرمون هدایت می کنیم تا در بیاد یه سه متری که بریم حله بعد دیگه از نیروی رانش کلاچ استفاده نمی کنیم اینم فقط در دنده یک باید باشه و گاز همین فقط از گاز استفاده میکنیم و 


 ‏برای خاموش نشدن  این نکات رو رعایت کن خوب کلاچ اول تا آخر و بازی نکن بازی کنی یهو ممکنه خاموش بسه و کلاچ تا آخر و بدونکخ هفتاد درصد یعنی چی خوب هفتاد درصد یعنی همین که هفتاد باشه و تو کمتر بگیری یا ببسشتر خراب می‌کنی و موقع گرفتن وقتی به نقطه حرکت رسیدی دیگه باهاش حرکت کن همین نه چیز دیگر و موقعی که سه چهار متر رفتی نیازش نداری پس ول کن ولی نه زیاد به اندازه یعنی آروم و گاز استفاده کن نیروی رانش خوذش فقط و خاموش نشدن اول حرکت اینطورع که خوب تو با گاز که حرکت نمیکنی با همون کلاچ خوب موقع گرفتن حتمی هفتاد درصد باشه و بازی نشه بیاد یهو سی پنجاه شصت بیست نه اول تا آخر بعد هفتاد درصد جای که نیروه بده همون نگه دار و از همون مقدار استفاده کن نه یهو بازی کنی نه همون مقدار که نیرو داد همون مقدار استفاده کن نه بیشترش کنی نه کمترش کنی که یعنی بازی کردن پس این برای جای حرکت و جای چندمتر جلو تر درست ول کنش که سریع نباشه و گاز بده همین 

‌..................

آیا نیازه برای رسیدن به ۴۰تا هفتاد تا گاز بدی خوب یکم بییشتر از اون بده فقط صبر کن خودش میرسه و خوبیش اینه موقع کم کردن مشکل نداری چرا چون هی همون لحظه ممکنه نیاز باشه کم کنی چون در خیابون اینا هستی خوب پس داری می‌بری بالا با گاز هفتاد برای سی خوب تا چند ثانیه بعد ممکنه نیاز باشه کم کنی خوب تو بخوای هفتاد رو برسونی بیست کلی باید از پدال برداری اوووو خوب چهل باشه با صبر رسیده باشی چهل از چهل تا بیست یه ذره ول کنی هم سریع میرسه هم پرو خالی نمیشه صدای گاز نباید پرو خالی بشه به مقدار مشخص برای زیاد کردن و کم کردن پس چندجا خوب در حرکت شهری این باید رعایت بشه همین 

  درخواست دوستی از هر جنسیتی   (ممنوع)


‌‌سر دور برگردان خوب باید رعایت بشه چی اینکه بتونی دور بزنی خوب چگونه هست اینکه بیایی قبلش دور برگردون گاز ول کنی و ترمز بیست درصد که بتونی باهاش کم کنی و کلاچ تا آخر  بعدی فرمون چرخوندن در حد حساب و بعد یه ترمز چهل درصد برای دور برگردون همیشه سیستم ثابت هست تو باید وسط اش ترمز کنی که بتونی ابن ور اون ور آت رو یکبار ببینی به غیر این نمیشه همیشه این ثابت هست و بعدش دنده عوض کردن به یک و بعدش رسوندن کلاچ به هفتاد درصد و بیشتر کج کردن فرمون همین و بس و بعد صاف کردن فرمون 


و چیز دیگری که هست اینه که گاز بدی تا برا کلاچ دنده یک کمکی تلقی بشه البته وقتی که ترمز دوم رو کردی خوب اول اینکه کم کم کم کنی به ریل برسی همین و گاز ول استوپ سی درصد و کلاچ و چرخش همین موقع ریل چرخش که زیاد نشه که خیلی دور بسه همون ریل چرخش همین و بدون دوتا دور هست پس بچرخون سمت راست دو دور و خوب کلاچ یهو ول نکن که خراب کنی و ریل عوض شد گاز ول ترمز سی درصد  و کلاچ و موقع اش پیچیدن پنجاه درصد و نگاه کردن دنده عوض کردن به یک و یه گاز و کلاچ ول کردن به هفتاد درصد و همین کج کردنو برگرداندن همین دو دور همین و مقداری گاز و 


دنده عوض کردن اینطور که گاز میگیری و کلاچ تا ته بعد تازه گاز ول یعنی نه که گاز ول بعد کلاچ تا ته 

  درخواست دوستی از هر جنسیتی   (ممنوع)

دنده عوض کردن اینطور که گاز میگیری و کلاچ تا ته بعد تازه گاز ول یعنی نه که گاز ول بعد کلاچ تا ته 

.....

یهو آدم بیاد جلوت وقتی داری گاز میزنی خوب کمتر یه مقدار می‌کنی خودشم می‌ره دیگه بعد رقت دوباره زیاد و اگه یهو یه چیز اومد جلو چی خوب اکه سریع می‌ره کم کن نمیره ریل عوض کن با رعایت دیدن اینکه کسی بغللل نیست همین 

...

در مورد دور زدن خوب سادست کم می‌کنی بعد 

...

خوب و تمیز چرخیدم در فایل چهار اخراش چون در مرحله تست کلاچ که کجا بهم نیروه میده تحلل نمی کردم ولی حواسم بود یهو ول نکنم تا آخر ولی نیم ثانیه این خوب نشد یکم دیگه نشد خوب یکم دیگه یعنی تحللل نمی کردم اگه بخواد تو یه درجه نیروه بده حس میکنم خوب وقتی اونجا حس نکردم چرا بمونم ولی نمیام کی برم عقب یکم میرم تا جای که حس کردم بعد همین دیگه نه که کلی برم عقب چون در اینجا حس نکردم نه میلی ثانتی مکان نیرو اش وجود داره 


یعنی در نود حس نکردی یهو نیا چهل بعد بیایی شصت نه برو هشتاد ولی سریع تعویض کن بین این ها یعنی اگه نود نداد نداده دیگه پس برو هشتاد چرا تحللل می‌کنی ؟ وقت نکذار رو نود برو هشتاد منظورم اینه در مقدار درصد سریع عوض نکن بیایی چهل و بالا پایین نکن هشتاد بیایی سی چهل بعد شصت و زیاد رو درجه ای که نیروه نداد نمون یعنی اکه هشتاد نداد نداده برو هفتاد همین سه تا رو رعایت کن و اینا فقط برا دنده یک در دور زدن هست چون با دنده یک نمی ریم با دنده دو میرم بعد یک می کنیم و خوب اصول دنده یک اینه که حتمی چند متر با نیروی رانش خودش بره خوب وقتی اونجا دو بود یک کردی پس چند ثانیه با نیرو خودش برو با نیرو خودش نری خاموش میشه 

  درخواست دوستی از هر جنسیتی   (ممنوع)
عمم اومد دنبالم گفت بیا بریم یادت بدم آنقدر روز خوبی بود رفتیم کوه همون روز اول😐 با دنده سه میرفتم ...

تا اینجای کار یاداشت هامو بخون ببین نظرت چیه ؟

  درخواست دوستی از هر جنسیتی   (ممنوع)
هرچی تا الان تو تلرگام نوشتم رو اضافه می کنم بعدا موقع اش بخش اضاقه می کنم به عنوان پتانسیل بخش حالا ...

از گوگل تا تلرگام مقداری نوشتم پس اضاقه کن و یه مقدار روش بنویس که تکمیلی بشه در حدی که حالیم بشه چی نوشتم همین

  درخواست دوستی از هر جنسیتی   (ممنوع)
2810
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2790
2778
2791
2779
2792
داغ ترین های تاپیک های امروز