پژوهشگران دانشگاه اورگان متوجه شدهاند بچههای چهارساله و حتی کوچکتر، چه دوزبانه باشند و چه در حال یادگیری زبان دوم، نسبت به بچههای دیگر پیشرفت بیشتری خواهند داشت. بر اساس این تحقیق مشخص شده است مهارتهای کنترلکننده رفتاری در این بچهها نسبت به سایر همسالانشان بیشتر است. بچههای دوزبانه همچنین از گرفتن تصمیمهای شتابزده یا رفتارهای آنی خودداری میکنند و رفتارهای سازگارانهشان بارزتر از بقیه بچههاست. این تحقیق 1146 کودک را به سه گروه تقسیم کرد و موردبررسی قرار داد. گروه اول بچههایی بودند که فقط به زبان انگلیسی صحبت میکردند، گروه دوم بچههای اسپانیایی و انگلیسیزبان بودند و گروه سوم بچههای اسپانیاییزبان و در حال آموختن زبان انگلیسی بودند. در ابتدای پژوهش بچههای دوزبانه نسبت به دو گروه دیگر بهتر عمل کردند اما بعد از مدتی مشخص شد بچههایی که در حال یادگرفتن زبان دوم هستند هم میتوانند خودشان را به آنها برسانند.
منبع: ایندیپدنت