2777
2789
عنوان

کتاب فارسى کلاس اول

| مشاهده متن کامل بحث + 9996 بازدید | 38 پست
ماریلا جان
به این زودی رسیدی به حرف سین؟
هفته ای دو حرف بیشتر جلو نرو بذار یه ذره از روش بگذره

اگه منظورت اون بازی قبل از شروع الفباس اونجا نباید تذکر بدی چون بچه هنوز فقط داره با صداها آشنا میشه و توی اون مرحله هنوز نباید بین شکل و صدای حروف ارتباط برقرار کنه

اگرم از این حروفی که دارم میگم قبلا رد شدی بگو بقیه نکاتو سریع به درسی که داری میدی برسونم
می‌خواهم بگویم هر زنی، در هر وضعیتی، استحقاقش را دارد که کسی را داشته باشد که وقتی نگاهش می‌کند، چشم‌هایش برق بزند.
نه عزیزم منظورم همون بازى بود

فعلا همون ب ا و َ رو براى نوشتن کار کردیم

براى خوندن هم چون با فلش هارت هاى ساخت خودم کلمات بیشترى یاد گرفته با شکل حروف دیگه اى آشنا شده
ای واژه خجسته آزادی ... آیا به عمر من تو تولد خواهی یافت ؟...
آیا تو پا به پای فرزندانم رشد خواهی داشت ؟

مامان ها تو روخدا اگه بچه هاتون مشکل گفتاری و رفتاری دارن سریعتر درستش کنید.

امیر علی من پنج و نیم سالش بود ولی هنوز خوب حرف نمیزد😔😔 فک میکردم خودش خوب میشه. یکی از مامان ها خدا خیرش بده تو اینستا تا آخر عمر دعاش میکنم پیج اقای خلیلی و خانه رشد رو برام فرستاد.

الان دارم باهاشون درمان آنلاین میگیرم. امیر علی خیلی پیشرفت کرده🥹🥹 فقط کاش زودتر آشنا میشدم. خیلی نگرانم مدرسه نرسه. 

یه تیم تخصصی از گفتار و کار درمان و روانشناس دارن، هر مشکلی تو رشد بچه هاتون داشتین بهشون دایرکت بدید. 



کتابهای درسی تمام پایه های دبستان رو میتونید از انتشارات مدرسه .. زیر پل کریمخان تهیه کنید..
بهترین اتفاق زندگی من در سال 93 رفتن به پابوس سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بود.. خدایا شکرت که منو لایق این سفر دونستی.. http://www.taranomemehr.blogfa.com **وبلاگ ترنم مهر**
نگار جون تو این بازى آواها مثلا اگه کلمه اى که من میگم خانه باشه باید با ه شروع بشه کلمه بعدى ، اما خب پسر من شنیدارى مثلا میگه "امروز" , یا مثلا اگه من بگم "گردو" اون کلمه بعد رو با - او - شروع میکنه ... فکر کنم باید فعلا بازى رو همین شکلى ادامه بدم درسته؟

راستى ما آ ، ب ، س ، م ، َ و امروز ش رو یاد گرفتیم :)
چقدرم جالبه که وقتى کتاب میبینه دست من بعضى کلماتش رو میاد میخونه



ای واژه خجسته آزادی ... آیا به عمر من تو تولد خواهی یافت ؟...
آیا تو پا به پای فرزندانم رشد خواهی داشت ؟
سلام ماریلا جان
ببخش که دیر به دیر سر می زنم
الان دیگه کم کم می تونی بهش آمادگی بدی که خانه با ه تموم میشه وقتی به حرف ه برسی باید وقتی به کلمه ای مثل خانه می رسی اِ آخرش رو بکشی مثل زوووو که او رو می کشیدیم اینجا هم اِ باید کشیده بشه می تونی تو بازی هم همین طوری تلفظ کنی و اگه پسر گلت هم گفت تو خودت درستش کنی بگی خانه نه خانه اِ اِ....
به نظر من طبق کتاب حروف رو پیش بری بهتره الان بهتر بود حرف او رو کار می کردی
در مورد حرف او هم او اول و او غیر اول داریم مثل آ
همه روش مثل حروف قبلیه فقط باید بگی که او سوم شخص مفرده و به جای فردی که می خوایم اسمشو نگیم میاد البته با زبئن خودت که بچه متوجه بشه
دیگه از اینجا به بعد همه حرف مثل همه تا حرف ای
که 4 تاست
ای اول ای وسط و ای آخر که نمی دونستم چجوری تایپ کنم همه مثل هم شد مثل بقیه میشه ای اول چرا اول چون فقط اول کلمه میاد و الی آخر
ای دیگه ای که داریم همین ای هست که هر چی می خوام تایپ کنم شکل ای مستقل میشه مثل ای توی سرمه ای
این ای رو درس نده تا اول به درس ه برسی
نکته دیگه ای هم که درس ای داره "می " فعلی یا "می " کاری هست که اول فعلهای مضارع التزامی ( اگه اشتباه نکنم) میاد مقل می روم می نشینم
این می باید حتما جدا از کلمه بعدش نوشته بشه مثلا میروم غلطه و می روم درسته
باید به پسرت بگی که ببینه توی کلمه بعد داره کاری انجام میشه یا نه اگه داره کاری انجام میشه این می فعلی یا می کاریه و باید جدا بشه الان هیچ مثالی از می غیر فعلی تو ذهنم نمیاد متاسفانه

باسواد شدن بچه پروسه بسیار لذت بخشیه
تا می تونی لذت ببر
سعی می کنم زودتر بیام
راستی قانون هر هفته دو حرف فراموش نشه دوستم
می‌خواهم بگویم هر زنی، در هر وضعیتی، استحقاقش را دارد که کسی را داشته باشد که وقتی نگاهش می‌کند، چشم‌هایش برق بزند.
نگار چقدر تو عالى توضیح میدى

شیفته روشتم :)) جدى میگم

و مثل همیشه خیلى خیلى ممنون از این همه توجهت و وقتى که میذارى برام


درسته روند یادگیریش واقعا برام جالب و دوست داشتنیه

هفته اى دو حرف رو رعایت میکنم دوست خوبم

مرسى
ای واژه خجسته آزادی ... آیا به عمر من تو تولد خواهی یافت ؟...
آیا تو پا به پای فرزندانم رشد خواهی داشت ؟
سلام
ممنون از تعریفت عزیزم خوشحالم کردی
ولی راستش اگه تعریفی هم هست برمی گرده به معلم کلاس اول دخترم
پس پیرو جمله من لم یشکر الخالق لم یشکر المخلوق
از همین تریبون مراتب سپاس گزاری خودم رو از خانم سعد الدین عزیز اعلام می کنم.

از اینجا به بعد دیگه فکر نکنم تا سر حروف عربی مشکلی داشته باشی همه کارها تکراره
فقط تمرکز کن روی جمله ساختن
مثلا لازم نیست مثل دوره ما از روی یه کلمه یه خط بنویسه ولی باید با اون کلمه یه جمله قشنگ بسازه اگه در حین درس دادن جمله سازی رو کار کرده باشی اینجا به مشکل نمی خوری و کم کم باید داستانهای کمیک رو شروع کنی یعنی عکسایی که دوست داره از روزنامه در میاره می چسبونه تو دفتر و یه داستان راجع به اون عکسا می سازه
این قسمت جای خلاقیت خیلی داره .
پس رونویسی ممنوع جمله سازی بله

می‌خواهم بگویم هر زنی، در هر وضعیتی، استحقاقش را دارد که کسی را داشته باشد که وقتی نگاهش می‌کند، چشم‌هایش برق بزند.
حالا می رسیم به حروف عربی
تا اینجا اگه جایی گنگه بگو تا بیشتر راجع بهش صحبت کنیم ماریلا جان

برای حروف عربی دو تا روایت شنیدم
یکی از دوستام می گفت که معلم دخترش گفته که فقط کلماتی که توی کتاب درسی اومده رو باید با بچه ها کار کرد
ولی روش معلم دختر من به این صورت بود که برای هر حرف یه شعر می ساخت و با آهنگ به بچه ها یاد می داد و هر کلمه ای ای که اون صدا رو داشت ولی توی شعر نبود باید به صورت غیر عربی نوشته می شد
مثلا برای حرف ص شعر این بود
صف صدا مخصوص
صاف صدف رقص
صورت صابون فصل
صندلی صندوق قصه
صفر شصت صد
تصادف قرص مبصر
صلوات اصفهان تصمیم
و هر کلمه ای که توی این شعر نبود علی الحساب باید با س نوشته می شد
البته اگه بچه می خواست بنویسه کثیف باید بهش تذکر داده می شد که درست نیست
و اینکه این لیست کاملا سلیقه ایه و به نظر من بهتره بگردی کلمات پر کاربرد رو پیدا کنی می بینی که شعر وزن خاصی نداره و فقط ریتم ( که اینجا نمی شه نشون داد) اون رو تبدیل به ترانه کرده
می‌خواهم بگویم هر زنی، در هر وضعیتی، استحقاقش را دارد که کسی را داشته باشد که وقتی نگاهش می‌کند، چشم‌هایش برق بزند.
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2790
2778
2791
2779
2792