2794

احتمال بیش فعالی کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 47 بازدید

من در شهر كوچكی زندگی ميكنم ، فقط چند متخصص اعصاب بزرگسالان هستند، كه آن ها چيز خاصی تشخيص نداده اند ميشود لطفا با پرسش چند سوال به من كمک كنيد تقريبا بفهمم آيا مشكل كمبود توجه دارد يا مشكل عدم حرف شنوی

ضمنا مهد كودک و پيش دبستانی رفته 

در مهد مشكلی نداشت فقط مشكل آرام غذا خوردن كه گاهی ساعتها خوردن صبحانه طول ميكشيد

پيش دبستانی  همين مشكل بود كه غذا را بسيار كند ميخورد ،و البته ميگفتند كمی در كلاس پر حرف است و راجب به همه چيز سر كلاس حرف ميزند و نقاشی خوبی ندارد

پيش دبستانی دوم هم مشكل آرام غذا خوردن و اينكه پر حرف است و مداد رنگی هاش را در جعبه نميگذارد، بين صندلی ها راه می رود و اينكه رنگ آميزی خيلی بدی دارد  

كلاس اول هم همین مشكل حرف زدن را دارد، و اينكه همان طور كه گفتم طولانی مدت گوش نمی دهد

ولي پازل را حل ميكند ، تلویزيون روزی يک ساعت بيشتر نمی بينيد،بازی كامپيوتری نميكند، رفتار خوبی دارد، خواب خوبی دارد و 9 و  10 شب خواب است

با خواهر برادر خوب است

ولي فقط همين كه مربی ميگويد انگار توی عالم كودكی است و وارد عالم جدی مدرسه نشده

در درس بنويسيم عالی است، املا كما بيش خوب، روخوانی عالی، حفظ شعر خوب، خط خوب، دفترها تميز 

ولي دستش كند است از ديكته عقب ميموند

اگر سوال ديگری لازم است لطفا بپرسيد و كمكم كنيد

ماز و پازل و شناسايی اختلاف و... را از كودكی كار ميكرديم و عالی انجام ميدهد 

 


اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

با عرض سلام خدمت شما 

 

علائم کلی اختلال کم توجهی- بیش فعالی به شرح زیر می باشد:

اختلال کم توجهی – بیش فعالی 

Attention0Deficit/ Hyperactivity Disorder

 

بی توجهی/ بیش فعالی- تکانشگری مداوم ، به طوریکه با سطح رشد ناهماهنگ است و روی فعالیتهای اجتماعی، شغلی، تحصیلی فرد تأثیر مستقیم منفی گذاشته باشد.

حدحداقل 6 ماه طول کشیده باشد و قبل از 12 سالگی

عدم تشخیص جزئیات، مشکل در حفظ توجه، گوش نکردن هنگام صحبت با وی، دستورالعمل ها را دنبال نمی کند، عدم به پایان رساندن کارهایش، در سازماندهی کارها و فعالیتهایش مشکل دارد، در نگهداری منظم اشیا و متعلقات شخصی خود ناتوان است، عدم مدیریت زمان، بی میل نسبت به انجام فعالیتهای ذهنی مستمر، گم کردن مکرر وسایل خود، پرت شدن حواس به راحتی و ...، فراموشکاری ، وول خوردن زیاد بر روی صندلی، ترک کردن صندلی در هنگامی که باید بنشیند، بدون سروصدا به بازی نمی پردازد، اغلب در حال حرکت است، اغلب زیاد حرف می زند، قبل از پایان سؤال جواب را می پراند، قادر به انتظار کشیدن و نوبت گرفتن نیست و ...

با توجه به مواردی که فرمودید، به عقیده من مشکل کودک شما در مهارتهای حرکتی درشت و ظریف می باشد.

مشکل در نقاشی کشیدن و رنگ زدن، کند نوشتن و ... می تواند به علت ضعف ماهیچه های دست باشد.

برای تقویت: اجازه دهید بر روی دیوار حیاط یا حمام با رنگ انگشتی یا گواشر با کف دست نقاشی کند.

کودک را ایستاده، از دیوار فاصله دهید، کف دست به دیوار بچسبد و سپس به صورت دورانی کف دست آغشته به رنگ را بر روی دیوار یا کاغذ حرکت دهید.

بعد از حدود یک ماه از او بخواهید با انگشتان خود نقاشی بکشد یا هر طرحی را که دوست دارد.

سپس از او بخواهید با ماژیک، پاستل و ... ( وسایلی که در دست گرفتن آنها راحت باشد) نقاشی کند.

کلاس سفال هم بسیار مفید است برای تقویت ماهیچه های دست کودکتان.

دویدن، لی لی کردن، حفظ تعادل، دوچرخه سواری، صخره نوردی، بازیهای حرکتی با پا و دست، نواختن یک سازمی توانند کمک کننده باشند.

برای تقویت مهارت گوش کردن، از داستانهای صوتی استفاده کنید. در فضای ارامی در کنار کودک قرار بگیرید. به قصه گوش داده و سپس سوالاتی در مورد محتوای داستان بپرسید.

همین کار را با خواندن کتاب داستان می توانید انجام دهید.

در مورد حرف شنوی در سر کلاس، اگر فقط مشکل در مدرسه وجود دارد، از معلم بخواهید با متد مختلف مدیریت کلاس،توجه  فرزند شما را به محیط کلاس جلب نماید و از شیوه های تشویق و تقویت مثبت بهره گیرد.

با این علائم تشخیص بیش فعالی منتفی است و عدم حرف شنوی در مدرسه نیز راهکارهای خود معلم را در راستای اهدافش می طلبد.
موفق باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha