برندهای جهانی حساب و کتابشون کاملا متفاوته.
اولا که غالبا عیار طلاشون ۱۴ عیاره.
ثانیا قیمتگذاریشون اجرتی نیست و بر اساس ارزش برند چندین برابر قیمت تمام شده به فروش میرسونند.
ثالثا الماس و زمرد و یاقوت و کلا زمینه جواهر زمینه جداییه و تو ایران هم هوادار و خواهان خودش رو داره منتهی به خاطر بالا بودن قیمت و اجرتش و تفاوت قیمت بالای خرید و فروش جنبه سرمایهگذاری نداره.
ضمنا به خاطر افت ارزش پولمون بازار جواهرفروشی در کشور ما به شدت افت کرده و خیلی از جواهرسازان و جواهرفروشهای قدیمی به طلاسازی و طلافروشی روی آوردند. چون یک سرویس سبک جواهر میتونه چند میلیارد قیمت داشته باشه و کمتر مشتری توانش رو داره بخره.