پنجشنبه 18 مهر ماه 1398، روزی تاریخی برای ورزش ایران بود. حضور خانمها در ورزشگاه آزادی به حمایت از تیم ملی فوتبال کشور که با شادی و امید بسیار و در نهایت پیروزی ایران همراه شد. اما این دو اتفاق تنها اتفاقهای مثبت این روز نبودند؛ حضور برند مایلیدی در این رویداد با شعار «هوادار تو، در کنار تو»، توجهها را به جای دیگری نیز سوق داد که از چشم تماشاگران و اصحاب رسانه دور نماند و به صدایی رسا در اخبار و رسانههای اجتماعی بدل شد. در90 دقیقه بازی فوتبال ایران و کامبوج، برند مایلیدی از مجموعه برندهای گروه زرین رؤیا، به اطلاعرسانی درباره سلامت بانوان در تبلیغات دور زمین پرداخت و این سؤال را در ذهن بسیاری به وجود آورد که مایلیدی به جای معرفی محصولات خود با چه هدف و نگاهی به موضوع سلامت زنان پرداخته است.
فوتبال یکی از ورزشهای پرطرفدار در دنیاست که در کشور ما نیز مخاطبان زیادی دارد. همین موضوع باعث میشود تا شرکتها از آن به عنوان فرصتی برای تبلیغات و اطلاعرسانی خدمات و محصولات خود استفاده کنند. اما به دلیل همین پرمخاطب بودن این ورزش است که به عنوان ابزاری برای فرهنگسازی و اطلاعرسانی درباره موضوعات روز و یا مهم نیز میبایست مورد استفاده گیرد؛ اتفاقی که در کشور ما کمتر رخ میدهد. این موضوع نه فقط برای سازمانها و نهادهای مسئول و قانونگذار در کشور که برای بنگاههای اقتصادی نیز موضوعی مهم است که مسئولیت اجتماعی خود را به گوش مخاطبانشان برسانند و با توجه به اهدافی که برای خود متصور شدهاند نسبت به آموزش یا فرهنگسازی در حوزههای مختلف، در زمان و فضای مناسب قدم بردارند.
این بار اما «مایلیدی» دست به اقدام جالب و مهمی زد و با توجه به فلسفه و مأموریتی که برای خود قرار داده یعنی سلامت بانوان ایرانی، به اطلاعرسانی درباره پویش مشترک با مؤسسه خیریه بهنام دهشپور پرداخت. تقارن بازی ملی فوتبال و حضور زنان در استادیوم از یکسو و قرار داشتن در ماه اکتبر - ماه آگاهیرسانی درباره سلامت بانوان و سرطان پستان - باعث شد تا مایلیدی درباره رسالت خود در این روز مهم و تاریخی به بانوان ایران زمین اطلاعرسانی کند. این حرکت، ادامهای از فعالیتهای مسئولیت اجتماعی مهم برند مایلیدی است که از سال گذشته با همکاری مؤسسه خیریه بهنام دهشپور تحت عنوان «همه با هم به پیش برای پیشگیری از سرطان پستان» آغاز شد. بر اساس تحقیقات انجام شده این سرطان، شایعترین سرطان در میان بانوان در سراسر جهان و ایران است و همکاری یک شرکت کاملاً خصوصی و یک سمن شناخته شده (سازمان مردم نهاد) برای آگاهیرسانی درباره آن، اتفاقی بسیار مثبت و ارزشمند بود که سال پیش در کشورمان رخ داد.
مسئولیت اجتماعی سازمانها (CSR) درباره چگونگی مدیریت فرآیندهای تجاری است، به طوری که تأثیری مثبت بر جامعه داشته باشد. این امر پایداری، تأثیرگذاری اجتماعی و اخلاق را در بر میگیرد. سالهاست که در کشور ما برندهای زیادی مسئولیت اجتماعی مشخصی را برای خود تدوین میکنند اما این که چه قدر فعالیتهای تعریف شده همسو با ارزشها و فلسفه وجودی برندشان است یا چه اندازه برنامه اجرایی مستمر و مرتبط برای آن تعریف و پیادهسازی میکنند، جای بحث دارد. راهی که به نظر میرسد مایلیدی با آگاهی و تطابق کامل با برند خود در آن قدم برداشته و نسبت به تعریف و اجرای فعالیتهای گسترده در این حوزه، متعهد مانده است. مأموریت و رسالت گروه زرین رویا، سلامت جامعه ایرانی است؛ سلامت جامعه با سلامت خانواده تعریف میشود و رکن مهم سلامت خانواده، سلامتی مادران و زنان است. مایلیدی با چنین نگاهی به موضوع مهم سلامت بانوان ایرانی پرداخته و به خوبی توانسته با آگاهی و شناخت خوب از مخاطب و نیازهای جامعه، در راستای رسالت و مأموریت خود قدم بردارد. حرکتی سازنده که امید میرود شرکتها و سازمانهای دیگر ایرانی در آن قدم برداشته و چراغ آن را بیش از پیش روشن نگه دارند./